Wednesday, December 22, 2010

MiD-TeRm BrEaK???

setiap ipt di seluruh dunia akn ada cti pertengah semester kn??? tapi apa pendapat kamu semua terhadap cuti tersebut??? adakah ia bermakna cuti daripada belajar setelah beberapa bulan mengadap buku pelajaran??? marilah kita sama2 fikirkan...
kebiasaannya pada cuti ini la masa yang sesuai untuk kita menyiapkan segala tugasan yang diberikan oleh pensyarah kita.. ini kerana masa tersebut kita tiada kelas yang perlu dihadiri.. dan kebiasaannya juga, para pensyarah akan mengadakan ujian pertengahan semester (exam mid-term). oleh itu, masa ini jugalah masa yang penting untuk kita mengulang kembali pelajaran kita yang lepas-lepas.. ini terbukti bahawa cti pertengahan semester ini bukan la waktu untuk kite duduk bersenang-lenang sambil goyang kaki terutamanya di rumah..
bagi mereka yang berasal dari negeri2 yang berjauhan dengan ipt mereka,,masa inilah yang amat dinantikan oleh mereka..ini kerana mereka akan pulang ke kampung halaman mareka untuk melepaskan rindu,kepada keluarga tercinta..tidak hairan la jika sesebuah ipt itu sunyi seketika,,
tapi ingatlah wahai kawan-kawanku bahawa apabila sudah sampai di rumah, jangan lupa bahawa anda seorang mahasiswa@ pelajar dan anda haruslah kosisten dalam nenuntut ilmu.. jangan lupa juga pada tugasan-tugasan yang bertimbun yang diberikan oleh pensyarah anda..
akhir kata selama bercuti kepada semua mahasiswa APIUM Nilam Puri, Kelantan..jaga diri anda semua baik-baik..jangan lupa siapakan assignment anda... Have Fun And Take Care..

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...