Tuesday, January 11, 2011

SuKaRnya UnTuk MenCaRi SaHaBaT ...

Sahabat dan kawan mempunyai makna yang sama. iaitu insan yang dekat dengan kita yang sering menyenangkan hati dan perasaan kita, sentiasa berada bersama kita dalam apa jua keadaan tanpa perasan jemu dan bosan.. tetapi pada zaman kini, amatlah sukar untuk mendapatkan sahabat yang sebegini..sahabat yang benar-benar ikhlas bersahabat dengan kita tanpa mengira latar belakang dan keturunan..

Kata pepatah "berkawan biar seribu ......". Apa yang hendak diperkatakan di sini adalah kita diharuskan menjalinkan sillaturahim yakni menambah bilangan sahabat disamping mengukuhkan sillaturahim yang telah sedia ada.. ramai diantara kita yang apabila bertemu dengan sahabat baru, sahabat yang lama disisihkan, dipinggirkan dan tidak diambil peduli...diibarat seperti " habis madu sepah dibuang"..

Oleh itu, wahai ashabati ahibba' hendaklah kita menjaga dan mengukuhkan tali persahabatan kita disamping mengembangkan sillaturahim kita kepada yang lain..kerana tidak berguna jika kita sibuk untuk menambah bilangan sahabat kita padahal sahabat kita yang sedia ada semakin menjauh daripada diri kita. fikirfikirkanlah.... wasalam...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...